شیدای شادی سفر

ویزای تحصیلی کانادا

چرا کانادا بهترین برای تحصیل است :

در کانادا استاندارد بالایی از زندگی وجود دارد .دانشجویان بین المللی از حقوق و آزادی های خاصی بهره مند هستند از جمله احترام به حقوق بشر ، برابری ، تنوع یک جامعه با ثبات و صلح آمیز .
کشور کانادا از نظر کیفیت زندگی در جهان در رتبه سوم است و این مورد می تواند بسیار مهم باشد برای افرادی که برای تحصیل کانادا را انتخاب می کنند .

مزایای تحصیل در کانادا :

اگرچه مزایای تحصیل در کانادا بی شمار است اما برای درک دانشجویان و دانش آموزان سعی می کنیم به برخی از آن ها اشاره کنیم .
1-برتری علمی کانادا 2- برتری تجهیزات مورد نیاز برای تحصیل 3- کشور کانادا بر توسعه مهارت تمرکز دارد 4- در زمان تحصیل فرد می تواند کار کند و در آمد داشته باشد 5- کیفیت زندگی و آرامش بسیار بالا است 6- تنوع فرهنگی بسیاری دارد 7- فرصت برای مهاجرت و اقامت پس از تحصیل در کانادا مهیا است .

ویدئو توضیحات مراحل اخذ ویزای تحصیلی کانادا

آیا کشور کانادا برای دانشجویان مناسب است :

کانادا به عنوان یک کشور دانشجو پسند در سطح بین المملی شناخته شده است . کانادا کشوری دوزبانه است که مردم آن به زبان انگلیسی و فرانسوی صحبت می کنند ، بنابراین برای زبان به هیچ مشکلی برنخواهید خورد .
از هر پنج کانادایی حداقل یک نفر در خارج از این کشور به دنیا آمده اند و کانادا را به یکی از چند فرهنگی ترین مکان های جهان تبدیل کرده است. بر اساس آخرین آمار، نزدیک به نیمی از افرادی که در خارج از کانادا متولد شده اند، آسیایی هستند. حدود 28 درصد از مردم اروپا و 8.5 درصد از آفریقا هستند. حتی بیشتر از آن، 37.5 درصد از کودکان در کانادا یا در خارج از کشور به دنیا آمده اند و یا دارای والدین خارجی هستند.
تعداد زیادی از دانشجویان برای ویزای تحصیلی کانادا در دانشگاه ها و کالج های کانادا نیز از خارج از کشور می آیند . که برای بسیاری از دانشجویان بین المللی جذابیت زیادی دارد. در واقع، دانشجویان بین‌المللی باعث به وجود آمدن دانشگاه در سراسر کانادا شده است .
هزینه های تحصیل دانشجویان بین المللی در کانادا معمولا کمتر از کشورهایی مانند ایالات متحده و بریتانیا است. با این حال، آنها هنوز هم هزینه زیادی دارند. طبق وب سایت دولتی EduCanada، شهریه بین 1800 تا 20000 دلار کانادا در سال برای مدرک دانشگاهی در مقطع کارشناسی متغیر است. کالج ها گاهی ارزان تر هستند. با این حال، شهریه هنوز می تواند به 18000 دلار کانادا در سال برسد.
خبر خوب برای ویزای تحصیلی کانادا ، بورسیه های تحصیلی زیادی برای دانشجویان بین المللی در کانادا وجود دارد. بسیاری از بورسیه ها که بورسیه ورودی نامیده می شوند، پس از پذیرش بر اساس عملکرد تحصیلی، توسط موسسات به دانشجویان ارائه می شود. بنابراین، شما مجبور نیستید برای آنها درخواست دهید.
برخی دیگر توسط دولت ارائه می شود. به عنوان مثال، اگر در استان انتاریو تحصیل می کنید، برنامه بورسیه تحصیلی انتاریو به دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا تا سقف 15000 دلار ارائه می دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بورسیه ها و جوایز برای دانشجویان بین المللی، EduCanada منبع خوبی است.
دانشگاه ها و کالج ها در کانادا می خواهند ( برای ویزای تحصیلی کانادا ) دانشجویان بین المللی خود موفق شوند. دانشگاه ها دارای یک دفتر دانشجویی بین المللی خواهد بود که باید خدماتی مانند پشتیبانی از ویزا و بیمه درمانی، کارگاه های آموزشی ارتقاء مهارت و مشاوره در مورد چگونگی سازگاری با زندگی در کانادا ارائه دهد. همچنین خدمات پشتیبانی در سراسر دانشگاه وجود خواهد داشت.

این شامل:
برنامه های مربیگری
خدمات بهداشت روان
خوابگاه های تحصیلی
کارگاه های زبان
حمایت از مسکن
حمایت از اشتغال
اکثر مؤسسات در کانادا مسکن در محوطه دانشگاه ارائه می دهند. گاهی اوقات ، اقامتگاه های دانشجویی برای دانشجویان سال اول رزرو می شود. اما بسیاری از دانشگاه ها و کالج ها نیز به دانشجویانی که از خارج از کشور می آیند، مسکن در محوطه دانشگاه ارائه می دهند.
اقامتگاه‌ها می‌توانند شامل اتاق‌های خوابگاه، آپارتمان‌های استودیویی خصوصی یا خانه‌های مشترک باشند و اغلب دارای برنامه غذایی هستند. زندگی در محوطه دانشگاه راهی عالی برای ملاقات با افراد جدید از سراسر جهان است و برای بسیاری از دانشجویان، اقامتگاه ها به یک مرکز اجتماعی واقعی تبدیل می شوند.
اما، شما هنوز هم می توانید یک تجربه مسکن دانشجویی در خارج از دانشگاه داشته باشید. در اکثر شهرها، گزینه‌های مسکن دانشجویی وجود دارد که به هیچ مؤسسه خاصی وابسته نیستند، همچنان تجربه‌ای مشابه با امکانات مشابه چیزهایی مانند کافه تریا، فضاهای مطالعه و مناطق تفریحی ارائه می‌دهند.
آیا می دانستید کانادا دومین کشور بزرگ جهان است؟ زمینی به وسعت 9.1 میلیون کیلومتر مربع دارد.این یکی از دلایلی است که سفر در کانادا گران است.
آیا می خواهید پس از فارغ التحصیلی در کانادا مستقر شوید؟
تو تنها نیستی. از هر 10 دانشجوی بین المللی که پس از سال 2000 به کانادا آمده اند، سه نفر مقیم دائم شده اند.
کانادا چند راه برای کار دانشجویان پس از فارغ التحصیلی در این کشور ارائه می دهد. به عنوان مثال، مجوز کار پس از فارغ التحصیلی ( ویزای تحصیلی کانادا ) می تواند به شما اجازه دهد تا سه سال پس از تحصیل در کانادا بمانید، اگر واجد شرایط هستید. همچنین می توانید از طریق یک کارفرما برای مجوز کار اقدام کنید.

اداره مهاجرت کانادا دو نوع ویزا را برای تحصیل در این کشور در نظرگرفته است که هریک شرایط خاص خود را دارند :
ویزای دانش آموزی کانادا : تحصیل افراد زیر 18 سال در هریک از مقاطع تحصیلی در مدارس کانادا
ویزای دانشجویی کانادا : تحصیل افراد بالای 18 سال در هریک از مقاطع تحصیلاتی عالی از جمله کالج ، دانشگاه و موسسات آموزشی معتبر دیگر

هزینه های ویزای تحصیلی کانادا

درصورتی که 0تا 100 کارها ائم از پذیرش و کارهای ویزا با شرکت شیدای شادی سفر باشد هزینه ی ویزا برای فرد متقاضی 2900 دلار کانادا می شود و اگر فرد متقاضی بتواند پذیرش دریافت کند از موسسات یا دانشگاه های کانادا هزینه اقدام ویزای تحصیلی کانادا فرد 1450 دلار کانادا می شود .

ویزای دانشجویی کانادا :

دوره کارشناسی در کانادا بستگی بع دانشگاه دارد و معمولا 3الی 4 سال طول می کشد .برای مدرک کارشناسی ارشد و بالاتر نیز به نوع مدرک بستگی دارد و میانگین 1 الی 3 سال زمان می برد . برای تحصیل در کانادا در هرمقطعی ، باید نامه ی پذیرش از یکی از موسسات آموزشی معتبر کانادا را داشته باشید و بدون نامه پذیرش ، دریافت ویزای تحصیلی میسر نخواهد بود .
مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل یکی از بهترین روش ها برای مهاجرت خانوادگی است .

ویزای دانش آموزی کانادا :

برای مهاجرت دانش آموزی به کانادا ، متقاضی پس از پذیرش در مقطع مورد نظر باید شخصی را به عنوان قیم معرفی کنند .قیم می تواند پدر و مادر ساکن کانادا یا قیم های معرفی شده از سوی دولت باشد و هم چنین پدر و مادر یا سرپرست قانونی باید ثابت کنند که از عهده هزینه های تحصیل و اقامت دانش آموز برمی آیند که مدرکی به عنوان تمکن مالی است .
نکته مهم دیگر ، داشتن نامه پذیرش از موسسات آموزشی معتبر کانادا است . همه مدارس کانادا جزو مراکز آموزشی معتبر و مورد تایید هستند .

مدت زمان صدور ویزای تحصیلی کانادا :

براساس اعلام وب سایت رسمی سفارت کانادا ، مدت زمان صدور ویزای تحصیلی ( بدون احتساب زمان مورد نیاز برای انگشت نگاری ) برای متقاضیان ایرانی حدود 11 هفته خواهد بود . درواقع زمانی که سفارت برای بررسی درخواست ویزای تحصیلی شما با احتساب زمان مورد نیاز برای بایومتریک ( انگشت نگاری ) نیاز دارد ، حدود 3 ماه خواهد بود . البته این زمان مشروط به آن است که کلیه مدارم متقاضی همچون نامه استادی پرمیت یا پذیرش تحصیلی وی اماده بوده و نیاز به بازگشت پرونده و تکمیل آن نباشد . هر اندازه در تکمیل مدارک و رعایت ظوابط لازم برای درخواست ویزای تحصیلی دقت بیشتری به خرج دهید ، قطعا هم مدت زمان صدور ویزای تحصیلی شما کوتاه تر خواهد بود و هم شانس موفقیت بیشتری خواهید داشت .

مدت اعتبار ویزای تحصیلی کانادا :

پس از موافقت اداره مهاجرتی کانادا با درخواست متقاضی ویزای تحصیلی کانادا ، ابتدا ویزای موقت برای وی صادر می شود که به محض ورود فرد مذکور به خاک کانادا ، ویزای تحصیلی وی نیز صادر خواهد شد . مدت اعتبار ویزای تحصیلی کانادا بسته به مقطع و رشته تحصیلی متقاضی متفاوت بوده و معمولا تا زمان پایان دوره تحصیلی معتبر خواهد بود .

مرحل ویزای تحصیلی کانادا برای دانشجویان و دانش آموزان :
برای کسب ویزای تحصیلی کانادا می توانید به صورت آنلاین از طریق وب سایت اداره مهاجرت کانادا اقدام کنید .
مراکز وک طرف قرارداد سفارت کانادا هستند و در برخی از کشورها هستند . نزدیک ترین مراکز دریافت درخواست ویزای کانادا به ایران ، ترکیه و امارات هستند .

مدارک لازم برای ویزای تحصیلی کانادا :

نامه پذیرش از یکی از موسسات آموزشی معتبر کانادا
برنامه تحصیلی
ترجمه آخرین مدرک تحصیلی
ترجمه ریز نمرات آخرین مقطع تحصیلی
تکمیل فرم ها
نامه تمکن مالی 4 ماهه اخیر
ترجمه شناسنامه به همراه اسکن صفحات فارسی
عکس 4*3
سندملکی
نامه سابقه بیمه
فیش واریزی شهریه
داشتن مدرک زبان

پرکردن فرمهای درخواست ویزای تحصیلی کانادا :

فرم درخواست ویزای تحصیلی
فرم اطلاعات خانواده
فرم تعیین سرپرست برای متقاضی زیر سن قانونی

پرداخت هزینه ها تاسیسات ویزای دانشجویی کانادا :

هزینه هایی که صرفا مربوط به دریافت ویزا هستند و باید به دولت کانادا پرداخت شوند ، شامل هزینه درخواست و در صورت نیاز هزینه بایومتریک است .

مزیت های تحصیل در کانادا :
رنکینگ بالای دانشگاهها کانادا در سطح جهانی
شهریه های مناسب تر نسبت به کشورهای آمریکا ، انگلیس و استرالیا
امکان همراهی خانواده
اجازه کار در کنار تحصیل
امکان اخذ اقامت دائم کانادا
مدارک معتبر دانشگاههای کانادا که به راحتی قابل معادل سازی و پذیرش هستند
اجازه کار آزاد برای همسر دانشجو

مدرک زبان برای تحصیل در کانادا :

برای پذیرش در اکثر دانشگاههای کانادا نیاز به مدرک زبان آیلتس و یا تافل و دولینگو دارید .

اخذ اقامت دائم با تحصیل در کانادا :
پس از اخذ پذیرش در یکی از مراکز آموزشی کانادا و اخذ ویزای تحصیلی کانادا می توانید در این کشور به تحصیل پرداخته و درکنار تحصیل ، کار کنید . این کار به شما کمک خواهد کرد که راحت تر از عهده مخارج زندگی بربیایید و در کانادا تجربه کاری کسب نمایید .
پس از پایان تحصیلات در کانادا می توانید به وسیله یکی از دو روش کلاس تجربه کانادایی یا برنامه استانی کانادا اقامت موقت خود را به اقامت دائم کانادا تبدیل کنید . درسالهای اخیر تقریبا تمام دانشجویانی که سابقه تحصیلی در کانادا را داشتند از طریق اکسپرس اینتری موفق به اخذ اقامت دائم کانادا شده اند .

شرایط کار حین تحصیل و بعد از تحصیل در کانادا :

دو گزینه برای کار همزمان با تحصیل در کانادا وجود دارد : 1- کار در محیط دانشگاه 2- کار خارج از محیط دانشگاه

کار حین تحصیل در محیط دانشگاه :

براساس قوانین موجود در کشور کانادا  ، تمام دانشجویان تمام وقتی که به واسطه ویزای تحصیلی کانادا وارد خاک این کشور می شوند می توانند بدون نیاز به مجوز کار در همان دانشگاه محل تحصیل در زمان فراغت کار کنند .

دلایل ریجکت شدن درخواست ویزای تحصیلی کانادا :

معمولا جزئیات رد شدن ویزا ارائه نمی شود ولی دلیل رد شدن درخواست در نامه ای به شما اعلام می شود .
نقص پرونده و مدارک
نداشتن مدارک زبان
وجود فاصله تحصیلی بین مقطع قبلی و جدید
عدم تمکن مالی جهت تامین هزینه های تحصیلی و زندگی
عدم تطابق رشته تحصیلی در مقطع قبلی و جدید
قانع کننده نبودن اهداف تحصیلی و عدم اطمینان از بازگشت دانشجو پس از اتمام تحصیل به کشور مبدا

 

سوالات متداول

شرکت ما از مقطع ابتدایی تا کارشناسی ارشد می تواند برای فرد درخواست ویزای تحصیلی کانادا کند .

بله ، باتوجه به رشته شما نیاز به  ایلتس 6 تا 6/5 دارید

بله ، فقط کافیه مقطع و رشته تحصیلی را به کارشناسان ما اعلام کنید .

باید نسبت به مقطع و رشته تحصیلی جستجو کنید چون ممکن است در شهر مورد نظر شما آن رشته پذیرش نداشته باشد .

بله ، باتوجه به شرایط دانشگاه و مقطع تحصیلی ، شما اجازه کار بین بیست الی چهل ساعت در هفته را دارید .

بسته به رشته و مقطع زمان پذیرش در آن مدرسه یا دانشگاه که مدنظر شماست می تواند متغیر باشد و تا 3 ماه می تواند طول بکشد .

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
4 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
نازنین
نازنین
8 ماه قبل

سلام برای مشاوره ویزای تحصیلی کانادا راهنمایی میخواستم

مجتبی
مجتبی
7 ماه قبل

برای ویزای تحصیلی کانادا میخوام اقدام کنم شرایطشو بهم میگین

4
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x