شیدای شادی سفر

ترکیه فقط خیابان‌های باریک استانبول و بالن‌های هوای گرم کاپادوکیه نیست. سفر به وان ترکیه با ماشین شخصی بسیار جالب است؛ زیرا این کشور جاده‌های خوب و شلوغی دارد و در عین حال هزینه اجاره ماشین در آن ارزان است.

دیدار از مناظر خارق‌العاده سواحل دریای سیاه یا دریای اژه، آثار باستانی لیسیایی در دریای مدیترانه، کردستان اصیل با سفر با ماشین راحت‌تر است. ما به شما می‌گوییم که چگونه یک مسیر را برنامه‌ریزی کنید و به اولین سفر جاده‌ای خود در ترکیه بروید.

سفر به وان با خودرو شخصی

 

معرفی جاذبه‌های طبیعی شهر وان در ترکیه

وان شهری در ترکیه است که دارای جاذبه‌های تاریخی و طبیعی است. دریاچه وان بزرگ‌ترین دریاچه ترکیه است که توسط کوه‌ها احاطه شده و از نظر گیاهان و جانوران غنی است. قلعه وان نیز یک قلعه باستانی بوده که در قرن نهم ساخته شده است. در نزدیکی شهر، مدرسه دو مناره و آبشار تورتم قرار دارند. وان مکانی عالی برای سفر و تجربه فرهنگ و طبیعت ترکیه است.

دریاچه وان؛ بزرگ‌ترین دریاچه سودا در جهان

آب شفاف این دریاچه  خاصیت پاک‌کنندگی عمیق چرم و منسوجات را دارد. دریاچه وان تنها دریاچه در اروپا و یکی از بزرگ‌ترین دریاچه‌های سودا در جهان است که می‌توانید در آن شنا کنید. شنا در دریاچه برای پوست و سلامت کلی شما مفید است.

قلعه وان (Van Kalesi)؛یک قلعه باستانی عظیم

این قلعه که در چند کیلومتری مرکز وان قرار دارد، از دو قسمت تشکیل شده و مناظر خیره‌کننده‌ای از شهر و دریاچه را ارائه می‌دهد. بازدید از این قلعه ارزش چند ساعت وقت شما را دارد؛ زیرا با اندازه و معماری خود شما را شگفت‌زده می‌کند.

ورود به قلمرو قلعه کاملاً رایگان است. پارکینگ‌های مناسب و مینی مارکت‌ها در این نزدیکی وجود دارد. قلعه وان که به نام ارگ وان نیز شناخته می‌شود، یک استحکامات سنگی عظیم است که در پادشاهی قدیم اورارتو در قرن‌های 9 تا 7 قبل از میلاد ساخته شده است.

طول آن 1800 متر، ارتفاع – 120 متر و عرض – 80 متر است. این قلعه همچنین غروب های باشکوهی را ارائه می دهد که می توان از آن لذت برد. اگر چند ساعت قبل از غروب آفتاب از قلعه صعود کرده‌اید، می‌توانید خرابه‌هایی را تحسین کنید، که اگرچه به صورت نیمه ویران حفظ شده‌اند؛ اما کم‌عظمت نیستند.

مرادیه سلالسی؛ آبشاری زیبا

چه از بالا به آبشار نگاه کنید و چه به سمت رودخانه‌ای که در آن جریان دارد پایین بیایید، از شکوه آبشار لذت خواهید برد. در کنار آبشار یک کافه دنج وجود دارد که می‌توانید در کنار لذت بردن از زیبایی‌های طبیعت از غذاها و نوشیدنی‌های خوشمزه لذت ببرید.

این مکان در بین زوج‌ها برای جلسات عکاسی نیز محبوب است. در اینجا یک پارکینگ مجهز، فروشگاه‌های سوغاتی و یک منطقه کوچک پیاده‌روی پیدا خواهید کرد. مرادیه سلالسی مکانی ایده‌آل برای تعطیلات خانوادگی و اوقات فراغت در محاصره طبیعت است.

آبشار Girlevik ؛یکی از زیباترین مکان‌های ایجاد شده توسط طبیعت

این آبشار در 40 کیلومتری شهر ارزینجان واقع شده است. آب جاری از ارتفاعات کوه‌ها منظره‌ای خیره‌کننده ایجاد می‌کند که نباید تماشای آن را از دست بدهید. یک رستوران عالی در کنار آبشار وجود دارد که در آن می‌توانید از غذاهای لذیذ و نوشیدنی‌های گوارا لذت ببرید.

نکات مهم در سفر زمینی به وان ترکیه

سفر زمینی به ترکیه جذابیت‌های خودش را دارد و می‌تواند هزینه‌های سفر را هم کاهش دهد. در چنین سفری به این نکات توجه کنید.

سفر به وان ترکیه با شادی تورز

شادی تورز برگزار کننده تور آنتالیا و تور دبی با قیمت‌های مناسب است. در طول سفر در مکانی مناسب اقامت‌گاه شما رزرو می‌شود و می‌توانید بار راهنمایی‌های تورلیدر خود از گشت و گذار لذت ببرید. برای اطلاع از قیمت تورها و رزرو آن‌ها به سایت ما سر بزنید.

سخن پایانی

سفر به وان ترکیه با ماشین شخصی ایده جالبی برای گذراندن تعطیلات است. ایرانی‌ها برای ورود به این شهر ویزا نیاز ندارند. در این مطلب شهر وان را به همراه برخی از جاذبه‌های آن معرفی کرده و نکات دیگری در مورد سفر به آن گفته‌ایم.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x