شیدای شادی سفر

شهرهای نزدیک وان ترکیه: وان شهری عمدتاً کردنشین در شرق ترکیه در استان وان است که در ساحل شرقی دریاچه وان واقع شده است. این شهر به‌عنوان یک منطقه اصلی شهری دارای سابقه طولانی است. این شهر که در شرق ترکیه است در ساحل دریاچه وان واقع شده است. در این مطلب همراه ما باشید تا شهرهای نزدیک وان ترکیه را به شما معرفی کنیم.

جهت کسب اطلاعات در خصوص تور وان می توانید به صفحه تور زمینی وان مراجعه نمائید.

شهرهای نزدیک وان ترکیه

در نزدیکی وان ترکیه شهرها و شهرک‌هایی مانند بتمن، میدیات، ساریکامیش، ارزروم و ماردین قرار دارند. هر کدام از آنها تاریخ و فرهنگ خاص خود را دارند که با بازدید از این مکان‌ها می‌توان به بررسی آن پرداخت. شهر وان به خاطر مناظر زیبا و آثار باستانی فرهنگ ارمنی مشهور است.

شهر بتمن

یکی از شهرهای نزدیک وان ترکیه بتمن است که در جنوب شرقی ترکیه بر روی رودخانه‌ای به همین نام واقع شده است. این شهر محل زندگی ترکیبی افراد ترک و کرد است. فصل ماهیگیری و ساحل در ترکیه از ژوئن آغاز می‌شود؛ یعنی زمانی که دمای آب به +23 درجه سانتی گراد رسیده است و در ماه اکتبر به پایان می رسد.

اما گردشگران در تمام طول سال، حتی در زمستان، در هتل‌ها استراحت می‌کنند. برای صرفه‌جویی در هزینه، بهتر است در ماه می یا اوایل نوامبر به ترکیه بروید که هوا خوب است.

شهر های نزردیک به وان ترکیه

شهر میدیات

میدیات باستان شهری و یکی دیگر از شهرهای نزدیک وان ترکیه است که در شرق استان امروزی ماردین قرار دارد. بخش قدیمی آن از جاذبه‌های تاریخی تشکیل شده است. اکنون بسیاری از تورهای سیاحتی میدی را در برنامه خود قرار داده‌اند. یکی از جاذبه‌های اصلی در میدی صومعه مور گابریل است.

صومعه مور جبرئیل یک مجموعه منحصربه‌فرد محسوب می‌شود که در میدیات واقع شده است. این شرکت در سال 397 تأسیس شد و دومین کشور بزرگ در خاورمیانه است.

معماری صومعه در شکوه و عظمت خود چشمگیر است. آشوری‌ها در داخل صومعه زندگی می‌کنند که حال و هوای خاصی به آن بخشیده است. ورود به صومعه رایگان است و تعداد کمی از مردم انگلیسی صحبت می‌کنند.

جهت رزرو تور آنتالیا و اطلاع از قیمت تور ها می توانید به صفحه تور آنتالیا مراجعه نمائید.

شهر سریکامیش

ساریکامیش یک پیست اسکی محبوب است که در شمال شرقی ترکیه و در 53 کیلومتری شهر قارص از دیگر شهرهای نزدیک وان ترکیه بوده و 150 کیلومتری ارزروم واقع شده است. تعطیلات اسکی در ساریکامیش با اسکی در اتریش قابل مقایسه است؛ به همین دلیل است که این استراحتگاه در حال توسعه “اینسبروک ترکی” نامیده می‌شود.

نزدیک ترین شهر ها به وان ترکیه

شهر ساریکامیس کایاک مرکزی

مرکز اسکی ساریکامیش مکانی آرام و زیبا است که هر گردشگری از آن لذت می‌برد. در اینجا شما می‌توانید دامنه‌های صاف و ایده‌آل برای اسکی پیدا کنید. اگر مبتدی هستید، قطعاً مربیان به شما نحوه سواری را آموزش می‌دهند.

در مرکز آن هتل‌هایی وجود دارد که می‌توانید در آنها اقامت کنید و از غذاهای خوشمزه لذت ببرید. هتل‌ها در نزدیکی بزرگراه واقع شده‌اند که برای پیاده‌روی بسیار مناسب است. بالابرهای اسکی در اینجا زیبا و به خوبی نگهداری می‌شوند و پیست‌ها به 5 بخش تقسیم شده‌اند.

شهر ارزروم

ارزروم مرتفع‌ترین و بادخیزترین شهر ترکیه با بیشترین زلزله‌ها است. برخی از زنان محلی چادری سیاه رنگ به تن می‌کنند؛ در حالی که برخی دیگر چادر مشکی به عاریه ایران می‌پوشند. مدرسه مناره دوقلو یک مکان تاریخی واقع در شهر ارزروم است. این مدرسه‌ای است که با تزیینات سنگی سردرش جلب توجه می‌کند.

در اینجا می‌توانید عقاب دو سر سلجوقی و درخت جهان را ببینید. این شهر به خاطر دو مناره بزرگ دوقلو خود که با موزاییک‌های رنگارنگ تزیین شده‌اند، مشهور است.

شهر ماردین

ماردین از دیگر شهرهای نزدیک وان ترکیه آن‌قدر شهر رنگارنگ است که واقعاً احساس و ویژه‌ای را در شما زنده می‌کند. این شهر در تقاطع تمدن‌ها قرار دارد؛ بنابراین ترکیب فرهنگی شگفت‌انگیزی از صومعه‌ها، کلیساهای مسیحی، مدارس، شهرهای باستانی، خانه‌های تاریخی، مردمان و گویش‌های مختلف در اینجا شکل‌گرفته است.

خرابه‌های دارا بین‌النهرین یکی از شگفت‌انگیزترین مکان‌های تاریخی ماردین است. این شهر باستانی در دوره رومیان تأسیس شد و به عنوان شهر پادگانی برای دفاع از مرز امپراتوری روم در برابر حملات ساسانیان مورد استفاده قرار گرفت.

بازدید از دارا به شما این امکان را می‌دهد که در تاریخ باستان غوطه‌ور شوید و ویرانه‌های کلیساها، کاخ‌ها، بازارها، سیاه‌چال‌ها، یک اسلحه‌خانه و یک مخزن را ببینید.

جهت رزرو تور استانبول و اطلاع از قیمت تور ها می توانید به صفحه تور استانبول مراجعه نمائید.

سفر به وان ترکیه و شهرهای اطراف با شادی تورز

با شادی تورز به تور وان بروید و از جاذبه‌های این شهر دیدن کنید. شرکت ما قیمت‌های مناسبی ارائه کرده و خدمات با کیفیتی در اختیار مسافرینی که ما را انتخاب می‌کنند قرار می‌دهد. با ما تور استانبول و تور دبی را نیز تجربه کنید.

سخن پایانی

شهرهای نزدیک وان ترکیه به دلیل تاریخ غنی خود دارای جاذبه‌های زیادی هستند که ارزش بازدید را دارد. در این مطلب این شهرها را معرفی کرده و به طور مختصر در مورد جاذبه‌های توریستی که دارند صحبت کرده‌ایم.

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x