شیدای شادی سفر

انواع ویزای کانادا را می‌توان به دو نوع کلی مهاجر و غیرمهاجر تقسیم کرد. اینکه کدام یک را انتخاب کنید به هدف سفر و مدت اقامت مورد نظر در کشور بستگی دارد. ویزای غیرمهاجرتی که در ادامه به آن پرداخته خواهد شد، هم برای سفر و هم برای مدت طولانی – از چند ماه تا 10 سال – قابل صدور است.

اگر می‌خواهید ویزای طولانی‌مدت با امکان ورود چندگانه دریافت کنید، باید بسته قابل‌توجهی از اسناد را ارائه دهید که این نیاز را توضیح می‌دهد. در این مقاله همراه ما باشید تا انواع ویزای کانادا را به شما معرفی کنیم.

انواع ویزای کانادا

قبل از شروع جمع‌آوری مدارک برای ویزا، باید تصمیم بگیرید که برای چه نوع ویزا به کانادا اقدام می‌کنید. این یک سؤال اساسی است؛ زیرا خطا در در این مورد می‌تواند شما را با احتمال ریجکت شدن ویزا روبرو کند. تمام مدارک و اطلاعات موجود در فرم درخواست باید با نوع ویزای انتخابی شما مطابقت داشته باشد.

متداول‌ترین دسته‌های ویزا برای ویزای غیرمهاجرتی به کانادا ویزای توریستی، بازدیدکننده، تجاری، کودک و دانشجویی است که در ادامه می‌توانید با آنها بیشتر آشنا شوید.

جهت کسب اطلاعات در خصوص اخذ ویزای انگلستان می توانید به صفحه اخذ ویزای انگلیس مراجعه نمائید.

ویزای توریستی کانادا

این ویزا برای سفر در سراسر کشور، استراحت و دیدن مناظر و شاید دیدار دوستان یا اقوام مورد نیاز است. این شامل تحصیل یا کار طولانی مدت در کشور نیست. اسناد اصلی برای درخواست این نوع ویزا شرح مسیر سفر، تمکن مالی، اسناد هویتی و رزرو پرواز یا بلیت است. این ویزا اغلب برای مدت زمان سفر صادر می‌شود؛ اما استثناهایی نیز در این قاعده وجود دارد.

ویزای خانوادگی (بازدیدکننده) به کانادا

این ویزا در صورتی صادر می‌شود که هدف اصلی سفر شما دیدار با اقوام ساکن در کانادا باشد. در این صورت، نه تنها از شما، بلکه از طرف دعوت‌کننده نیز مدارک اخذ می‌شود. اول از همه، این البته یک دعوت‌نامه با اشاره واضح طرفین خواهد بود و همچنین ممکن است نیاز به تأیید مالی و تضمین‌های نزدیکان خود داشته باشید. مزیت آن در این است که می‌توانید بار اول برای ویزا با مدت اعتبار بیشتر اقدام کنید.

ویزای تجاری کانادا

ویزای تجاری انتخاب افرادی است که برای تبادل تجربیات حرفه‌ای، شرکت در نمایشگاه‌ها و رویدادهای موضوعی و همچنین ارتباط با همکاران و شرکای خارجی به کانادا سفر می‌کنند. انجام تجارت و کار برای استخدام با ویزای تجاری کانادا مجاز نیست.

جهت کسب اطلاعات در خصوص اخذ ویزای کانادا می توانید به صفحه اخذ ویزای کانادا مراجعه نمائید.

ویزای کودک کانادا

ویزای کودک برای متقاضیانی صادر می‌شود که کمتر از 18 سال سن دارند و هدفشان از سفر گردشگری، دیدار با اقوام و فعالیت های تفریحی (مثلاً کمپ های ورزشی کودکان) است. افسران ویزای کانادا بسیار مراقب درخواست های افراد زیر سن قانونی هستند؛ بنابراین بسته مدارک مربوط به آنها باید با دقت خاصی تهیه شود. توجه ویژه‌ای باید به جمع آوری مدارک حمایت مالی و اخذ مجوز برای سفر کودک به کانادا شود.

سوپر ویزای کانادا

سوپر ویزا یک ویزای خانوادگی منحصر به فرد است که به والدین و پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌های شهروندان یا مقیم دائم کانادا اجازه می‌دهد تا با اقوام خود ملاقات کنند و تا دو سال بدون خروج از کشور در کانادا بمانند. علاوه بر این، برای سوپرویزای کانادا وضعیت مالی فرزندان یا نوه‌ها نیز در نظر گرفته می‌شود؛ زیرا طبق شرایط ویزا، والدین نمی‌توانند در کانادا کار کنند و این یعنی اقامت طولانی مدت آنها باید توسط فرزندان حمایت شود.

ویزای تحصیلی کانادا

برای کسانی که مایل به گذراندن دوره‌های تحصیلی طولانی مدت در این کشور (حداقل 6 ماه) هستند، این ویزا الزامی است. این ویزا می‌تواند تحصیل انگلیسی یا فرانسه، تحصیل در مدرسه، دانشگاه یا هر دوره دیگری باشد. برای متقاضی مهم است که بسته قابل‌توجهی از اسناد ارائه دهد که نه تنها منشأ بودجه برای آموزش، بلکه برنامه‌های او پس از فارغ‌التحصیلی را نیز توضیح دهد.

علاوه بر این، برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا، قطعاً به نامه پذیرش متقاضی برای یک دوره از یک مؤسسه آموزشی معتبر دولتی نیاز دارید.

جهت کسب اطلاعات در خصوص اخذ ویزای شینگن می توانید به صفحه اخذ ویزای شینگن مراجعه نمائید.

درخواست انواع ویزا کانادا با شرکت شادی تورز

هر کدام از انواع ویزای کانادا در بالا مورد علاقه شما باشد، متخصصان مجرب ما در شرکت شادی تورز آماده ارائه خدمات خود هستند. ما وضعیت شما را به صورت جداگانه بررسی می‌کنیم، به شما در انتخاب نوع ویزا، انتخاب مدارک مناسب، پر کردن فرم‌ها و همراهی شما در هر مرحله از درخواست و اخذ ویزا کانادا کمک می‌کنیم.

ما همچنین خدمات دیگری مانند تور دبی و تور آنتالیا را داریم. همچنین درخواست ویزای از راه دور را ارائه می‌دهیم که در آن نیازی به حضور در دفتر ما نیست که باعث صرفه‌جویی در وقت شما می‌شود و درخواست ویزای کانادا شما را تا حد امکان راحت می‌کند.

سخن پایانی

انواع ویزای کانادا در این مطلب و شرایط یا مدارکی که برای اخذ آن ها لازم است توضیح داده شده اند.

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x