شیدای شادی سفر

شرایط جدید ویزای کانادا برای ایرانیان چیست؟ سال به سال شهروندان ایرانی در هر فرصتی برای مهاجرت به کانادا برای اقامت دائم می‌پرند. این امر باعث افزایش تعداد ایرانیان کانادایی در چندین شهر کانادا شده است. آیا به دنبال راه‌های ممکن برای مهاجرت به کانادا از ایران هستید؟ نیازهای اطلاعاتی شما اینجا در این صفحه است.

کشور کانادا یکی از مقاصد مهاجرتی در جهان به حساب می‌آید که ایرانی‌های زیادی مقیم آن هستند طبق آخرین آمارهایی که اعلام شده است ۴۰۰ هزار ایرانی در این کشور زندگی می‌کنند که رقم بسیار بالاست در این مقاله قصد داریم در مورد شرایط جدید اخذ ویزای کانادا برای ایرانی‌ها صحبت کنیم.

شرایط جدید ویزای کانادا برای ایرانیان 
شرایط اخذ ویزای کانادا برای ایرانی‌ها

گرفتن ویزای کانادا از اخذ ویزای شنگن راحت‌تر است. برای داشتن ویزای این کشور لازم است برخی از شرایط را داشته باشید؛ زیرا همه افراد با هر شرایطی نمی‌توانند ویزای ورود به خاک کشور کانادا را دریافت کنند. به این منظور به مواردی که برای دریافت ویزا لازم است اشاره کوتاهی می‌کنیم.

داشتن تمکن مالی لازم

کانادا کشور مهاجرپذیری است و نسبت به کشورهای دیگر آسان‌تر با دریافت ویزای ایرانی‌ها موافقت می‌کند. افرادی که می‌خواهند ویزای کانادا را به دست بیاورند باید تمکن مالی لازم را داشته باشند. داشتن تمکن مالی از آن نظر حائز اهمیت است که بعداً پس از اقامت در این کشور برای شما مشکلی ایجاد نشود.

با اثبات تمکن مالی خود در اصل متضمن می‌شوید که هزینه‌های خود را در کشور کانادا می‌پردازید. میزان تمکن مالی برای هر نوع ویزا متفاوت است. ویزاهای توریستی، تحصیلی و… هر کدام مبالغ متفاوتی برای تمکن مالی را درخواست می‌کنند. برای اثبات تمکن مالی ارائه رسیدهای گردش حساب شما در 6 ماه خیر کافی است. به این منظور بهتر است به گردش حساب خود دقت داشته باشید.

جهت کسب اطلاعات در خصوص ویزای شگن می توانید به صفحه اخذ ویزای شنگن مراجعه نمائید.

داشتن دانش زبانی

افرادی که به کشور کانادا وارد می‌شوند نیازمند برقراری ارتباط با کسان دیگر و سایر مهاجرین هستند. صرف‌نظر از اینکه به با تور وان مهاجرت می‌کنید یا خیر باید حتماً در سطح بالایی از دانش زبانی باشید. به طور متوسط داشتن نمره ۵ تا ۶ آیلتس برای ورود به کانادا کافی خواهد بود. چنین فردی باید بتواند مکالمات روزمره را متوجه شود و برای خرید، شرکت در مراسم‌ها یا صحبت‌های ساده روزمره آماده باشد.

البته افرادی که مهاجرت‌های تحصیلی انجام می‌دهند و برای مقاطعی مانند دکترا یا ارشد درخواست ویزا دارند باید نمره بالاتری داشته باشند. اگر سطح دانش بالایی ندارید، باید در کلاس‌های تقویتی شرکت کنید تا بتوانید آزمون را با کسب نمره لازم پشت سر بگذارید.

جهت کسب اطلاعات در خصوص ویزای انگلستان می توانید به صفحه اخذ ویزای انگلستان مراجعه نمائید.

شرایط سنی مناسب

دولت کانادا تعیین کرده است که افراد بالای ۲۲ سال به راحتی شرط داشتن ویزای این کشور را دارند؛ اما اگر افرادی هستند که سن آنها کمتر از ۲۲ است باید به همراه والدین خود برای داشتن ویزای این کشور اقدام کنند. همچنین دوباره اشاره می‌کنیم که شرایط جدید ویزای کانادا برای ایرانیان از نظر سنی ممکن است بر اساس نوع ویزایی که می‌خواهید متغیر باشد.

داشتن گواهی برای تأیید سلامت پزشکی

قبل از اقدام به درخواست برای ویزای کانادا لازم است که گواهی تأیید سلامت پزشکی خود را در بسته اسناد و مدارک آماده داشته باشید؛ زیرا این مورد یکی از شرایط جدید ویزای کانادا برای ایرانیان است. همچنین اگر از نظر سلامت جسمی وضعیت پایداری ندارید، بهتر است نسبت به دریافت بیمه مسافرتی اقدام کنید.

جهت کسب اطلاعات در خصوص ویزای کانادا می توانید به صفحه اخذ ویزای کانادا مراجعه نمائید.

داشتن گواهی عدم سوءپیشینه

افرادی که به کشور کانادا وارد می‌شوند باید از هر نظر تأیید شوند و همچنین نه از نظر مالی و نه از نظر اجتماعی دردسری ایجاد نکنند. به همین دلیل است که دولت این کشور از شما می‌خواهد در بسته اسناد و مدارک خود برای اخذ ویزای کانادا گواهی عدم سوءپیشینه را نیز ارائه کنید.

تکمیل بسته اسناد و مدارک

اسناد و مدارکی که برای اخذ ویزای کانادا لازم است را از قبل تهیه کرده و این مدارک را تکمیل کنید. پس از دریافت وقت مصاحبه و مراجعه به سفارت می‌توانید با ارائه کامل این مدارک یکی دیگر از شرایط جدید ویزای کانادا برای ایرانیان را به جا بیاورید.

سخن پایانی

کانادا کشور بزرگ و در حال توسعه‌ای است که بیشتر افراد آن را به منظور تحصیل یا زندگی انتخاب می‌کنند. افرادی که این کشور را برای اقامت دائم انتخاب می‌کنند، آن را بستر مناسبی برای کار یا آینده کودکان خود دیده‌اند. همچنین ایرانی‌های زیادی مقیم این کشور هستند و شرایط آن را برای شهروندی مناسب می‌دانند. در این مقاله در مورد شرایط جدید ویزای کانادا برای ایرانیان صحبت کرده‌ایم تا قبل از اقدام بتوانید با دید روشن‌تری در مسیر اخذ ویزای این کشور قدم بردارید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x